بحارالعلوم

وبلاگ تحلیلی بحار

بحارالعلوم

وبلاگ تحلیلی بحار

بحارالعلوم

همه باید بدانند ، دو نوع انتشار فطرت داریم ، یعنی دو نوع قدرت در زمین هست ، یکی دافعه و یکی جاذبه و هر دو برای زندگی و تکامل باید قوانین هستی را رعایت کنند . پس هر دو قرآن می خوانند ولی لشکر دفع و برون گرایی در هستی ، آیه هایی را هیچ وقت نمی تواند بخواند و قاعدتا شکست خواهد خورد .
بنده هم مدتهاست اسیر دجال شده ام ، دعایم کنید ، اگر هم مطالب من دارای نکات عجیب است ، ناشی از دیدار بنده با دجال است .

دجال کیست ؟

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
🌴روح دجال چه ویژگی هایی دارد ؟🌴
روح دجال ، روحی حاصل از گناهان لحظه به لحظه است و چون راه فرار از این گناهان را بلد است ، لذا او را دجال نامیده اند ؛
او در ظاهر فرشته است و در ضمیر افراد وارد می شود و خود را امام (عج) معرفی می کند و عده ای گفته اند که عقل را به عنوان امام معرفی می کند و بعد از اینکه فرد قبول کرد ، خود را عقل کل می نامد ؛
راز پاک ماندن دجال در ظاهر و جلوه مکارانه او این است که با تمرکز در ارواح بزرگ تر و والامقام تر از خود ، مثلا امام (ره) خود را هم سنخ او می کند و به عبارتی مدتی بوی او را در خود منتشر می کند .
برای اینکه دائما مردم او را خوب بدانند باید دائم دنبال ارواح والامقام بگردد و در آنها تمرکز کند .
راه شناسایی دجال این است که اگر از رفتار او خوشت نیاید و او را از خودت برانی ، بیشتر نزدیک تو می شود و حدیث می گوید که اگر از رفتار او خوشت نیاید ، واژه کفر (ک-ف-ر) را در بین ابروان او می بینی .
برخی معتقدند که دجال یک جریان است و در ظاهر فردی که دجال است ، سه چشم و یا یک چشم ندارد ، و عده ای هم می گویند که دجال یک نفر نیست ، اما به هر حال در قانون نسبیت یکی از همه برتر است و پیشوای کفر خواهد بود .
امام با سپاه رحمانی خواهد آمد تا عقول را باز کند و بپروراند و دجال هم که یکبار سپاه رحمانی را لمس کرده با سپاه شیطانی خواهد آمد و در پیروانش سپاه شیطانی خواهد کاشت .
لیست سپاه رحمانی و ضد آن :👇👇👇👇
(جنود عقل و جهل) بدین قرار است:


خیر و آن وزیر عقل است و ضد او را شر قرارداد، که آن وزیر جهل است؛

و ایمان و ضد آن کفر؛

و تصدیق حق و ضد آن انکار حق؛

و امیدوارى و ضد آن نومیدى؛

و دادگرى و ضد آن ستم؛

و خشنودى و ضد آن قهر و خشم؛

و سپاسگزارى و ضد آن ناسپاسى؛

و چشم داشت رحمت خدا و ضد آن یأس از رحمتش؛

و توکل و اعتماد بخدا و ضد آن حرص و آز؛

و نرم دلى و ضد آن سخت دلى؛

و مهربانى و ضد آن کینه‏توزى؛

و دانش و فهم و ضد آن نادانى؛

و شعور و ضد آن حماقت؛

و پاکدامنى و ضد آن بى‏باکى و رسوائى؛

و پارسائى و ضد آن دنیاپرستى؛

و خوشرفتارى و ضد آن بدرفتارى؛

پروا داشتن و ضد آن گستاخى؛

و تواضع و ضد آن کبر؛

و آرامى و ضد آن شتابزدگى؛

و خردمندى و ضد آن بیخردى؛

و خاموشى و ضد آن پرگوئى؛

و رام بودن و ضد آن گردنکشى؛

و تسلیم حق شدن و ضد آن تردید کردن؛

و شکیبائى و ضد آن بیتابى؛

و چشم‏پوشى و ضد آن انتقام‏جوئى؛

و بى‏نیازى و ضد آن نیازمندى؛

و بیاد داشتن و ضد آن بى‏خبر بودن؛

و در خاطر نگه‏داشتن و ضد آن فراموشى؛

و مهرورزى و ضد آن دورى و کناره‏گیرى؛

و قناعت و ضد آن حرص و آز؛

و تشریک مساعى و ضد آن دریغ و خوددارى؛

و دوستى و ضد آن دشمنى؛

و پیمان دارى و ضد آن پیمان‏شکنى؛

و فرمانبرى و ضد آن نافرمانى؛

سرفرودى و ضد آن بلندى جستن؛

و سلامت و ضد آن مبتلا بودن؛

و دوستى و ضد آن تنفر و انزجار؛

و راستگوئى و ضد آن دروغگوئى؛

و حق و درستى و ضد آن باطل و نادرستى؛

و امانت و ضد آن خیانت؛

و پاکدلى و ضد آن ناپاکدلى؛

و چالاکى و ضد آن سستى؛

ونشاط و زیرکى و ضد آن کودنى؛

و شناسائى و ضد آن ناشناسائى؛

و مدارا و رازدارى و ضد آن راز فاش کردن؛

و یک روئى و ضد آن دغلى؛

و پرده‏پوشى و ضد آن فاش کردن؛

و نمازگزاردن و ضد آن تباه کردن نماز؛

و روزه گرفتن و ضد آن روزه خوردن؛

و جهاد کردن و ضد آن فرار از جهاد؛

و حج گزاردن و ضد آن پیمان حج شکستن

و سخن نگهدارى و ضد آن سخن چینى؛

و نیکى بپدر و مادر و ضد آن نافرمانى پدر و مادر؛

و با حقیقت بودن و ضد آن ریاکارى؛

و نیکى و شایستگى و ضد آن زشتى و ناشایستگى؛

و خودپوشى و ضد آن خود آرائى؛

و تقیه و ضد آن بى‏پروائى؛

و انصاف و ضد آن جانبدارى باطل؛

و خودآرائى براى شوهر و ضد آن زنادادن؛

و نظافت و پاکیزگى و ضد آن پلیدى؛

و حیا و آزرم و ضد آن بى‏حیائى؛

و میانه روى و ضد آن تجاوز از حد؛
و آسودگى و ضد آن خود را برنج انداختن؛

و آسان‏گیرى و ضد آن سخت‏گیرى؛

و برکت داشتن و ضد آن بى‏برکتى؛

و تندرستى و ضد آن گرفتارى؛

و اعتدال و ضد آن افزون‏طلبى؛

و موافقت با حق و ضد آن پیروى از هوس؛

و سنگینى و متانت و ضد آن سبکى و جلفى؛

و سعادت و ضد آن شقاوت؛

و توبه و ضد آن اصرار بر گناه؛

و طلب آمرزش و ضد آن بیهوده طمع بستن؛

و دقت و مراقبت و ضد آن سهل انگارى؛

دعا کردن و ضد آن سرباز زدن؛

و خرمى و شادابى و ضد آن سستى و کسالت؛

و خوشدلى و ضد آن اندوهگینى؛

مأنوس شدن و ضد آن کناره گرفتن؛

و سخاوت و ضد آن بخیل بودن.


پس تمام این صفات (هفتاد و پنجگانه) که لشکریان عقلند جز در پیغمبر و جانشین او و مؤمنى که خدا دلش را بایمان آزموده جمع نشود اما دوستان دیگر ما برخى از اینها را دارند تا تدریجا همه را دریابند و از لشکریان جهل پاک شوند آنگاه با پیغمبران و اوصیاءشان در مقام اعلى همراه شوندو این سعادت جز با شناختن عقل و لشکریانش و دورى از جهل و لشکریانش بدست نیاید خدا ما و شما را بفرمانبرى و طلب ثوابش موفق دارد.

اصول کافى-ترجمه مصطفوى، ج‏1، ص: 24
🌸🌸🌸🌸

  • shen

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی